Meer over

Algemene voorwaarden

                        Algemene voorwaarden Verdiepingswerk B.V.  

Datum inwerkingtreding: 4 oktober 2024  

Artikel 1 – Definities

In deze algemene voorwaarden worden onderstaande termen met de daarnaast genoemde betekenis gebruikt, tenzij anders is aangegeven.

 

Opdrachtnemer: de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Verdiepingswerk B.V., gevestigd te Barneveld, aan de Henri Dunantlaan 51 te Barneveld, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 95103945.

Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of rechtspersoon ten opzichte van wie Verdiepingswerk B.V. zich verbindt tot het verrichten van werkzaamheden.

Overeenkomst: elke afspraak tussen opdrachtgever en opdrachtnemer tot het verrichten van werkzaamheden door opdrachtnemer ten behoeve van opdrachtgever.

Partijen: Opdrachtgever en Opdrachtnemer.

Diensten: Het leveren en plaatsen van verdiepingsvloeren voor bedrijfsgebouwen;

Montagediensten in de staalbouw;

Montage van staalconstructies voor onder andere bedrijfshallen en kantoorpanden;

Montage van onder andere trappen, hekwerken en balustrades;

Levering van materialen behorende bij de bovengenoemde diensten;

Laswerkzaamheden die plaatsvinden in de eigen werkplaats of op de uitvoeringslocatie van de opdrachtgever;

De verkoop van producten via de webshop van opdrachtnemer en de levering van deze producten.  

Webshop van opdrachtnemer:                  www.verdiepingswerk.nl 

Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping; herroeping Bijlage I hoeft ter beschikking gesteld te worden als het herroepingsrecht niet van toepassing is, of als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft.

 

Artikel 2 – Algemeen

  1. De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, transacties en overeenkomsten tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, die betrekking hebben op de diensten van opdrachtnemer. Eventuele algemene voorwaarden van opdrachtgever zijn uitdrukkelijk uitgesloten door opdrachtnemer.
  2. De opdrachtgever aanvaardt de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden ook en onvoorwaardelijk voor alle toekomstige transacties tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, alsmede op alle transacties die op zodanige opdrachten betrekking hebben.
  3. Indien enig beding, deel uitmakend van deze algemene voorwaarden of van de overeenkomst, nietig zou zijn of vernietigd wordt, blijft de overeenkomst voor het overige in stand en zal het betreffende beding in overleg tussen partijen onverwijld worden vervangen door een beding dat de strekking van het oorspronkelijke beding zoveel mogelijk benadert.
  4. Op van deze algemene voorwaarden afwijkende bedingen en/of op eigen voorwaarden of bedingen, kan de opdrachtgever slechts een beroep doen, indien die afwijkende bedingen en/of voorwaarden uitdrukkelijk en schriftelijk door opdrachtnemer zijn aanvaard.
  5. Opdrachtnemer heeft het recht om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen zullen ook gelden ten aanzien van reeds afgesloten overeenkomsten. Opdrachtnemer zal de opdrachtgever per e-mail op de hoogte stellen van eventuele wijziging van de algemene voorwaarden.
  6. Wijzigingen van algemene voorwaarden zullen na één maand, nadat opdrachtgever op de hoogte is gesteld, van kracht zijn. Indien opdrachtgever niet akkoord gaat met de aangekondigde wijzigingen, heeft deze het recht de overeenkomst te ontbinden vóór de ingangsdatum van de wijzigingen.

 

Artikel 3 – Aanbieding en overeenkomst

  1. Alle door opdrachtnemer gedane aanbiedingen en/of offertes zijn vrijblijvend en hebben een geldigheid zoals vermeld in de aanbieding c.q. offerte.
  2. Het aanbod in de vorm van een offerte of productomschrijving via de webshop van opdrachtnemer zijn voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod mogelijk te maken. Afbeeldingen van aangeboden producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud.
  3. Indien opdrachtgever het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, ofwel indien opdrachtgever succesvol het bestelproces via de webshop van opdrachtnemer heeft doorlopen, bevestigt opdrachtnemer de ontvangst van het aanbod door middel van een bevestigingse-mail. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door opdrachtnemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  4. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft opdrachtnemer passende en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien opdrachtgever elektronisch kan betalen, zal opdrachtnemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  5. De genoemde prijzen zijn exclusief BTW, andere heffingen van overheidswege en andere voor de opdracht gemaakte kosten, zoals verzend- en administratiekosten, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen of anders is vermeld.
  6. Opdrachtnemer kan niet aan haar aanbiedingen en/of offertes worden gehouden indien opdrachtgever, naar termen van redelijkheid en billijkheid en in het maatschappelijk verkeer gangbare opvattingen, had behoren te begrijpen dat de aanbieding en/of offerte dan wel een onderdeel daarvan een kennelijke vergissing, verschrijving, druk-, zet- of typefout bevat.
  7. Een samengestelde prijsopgave verplicht opdrachtnemer niet tot levering van een deel van de in de aanbieding en/of offerte begrepen zaken en/of tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.
  8. Aanbiedingen en/of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten of nabestellingen.
  9. De overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer komt tot stand en vangt aan zodra opdrachtgever een aanbod of offerte van Opdrachtnemer schriftelijk heeft geaccepteerd. De overeenkomst tussen partijen is bindend.
  10. Wanneer de acceptatie van opdrachtgever, al dan niet op ondergeschikte punten, afwijkt van de aanbieding, komt de overeenkomst pas tot stand indien opdrachtnemer uitdrukkelijk schriftelijk met deze afwijkingen heeft ingestemd.
  11. Wijzigingen van de overeenkomst zijn slechts geldig, indien en voor zover zij schriftelijk tussen partijen zijn overeengekomen. Opdrachtnemer zal de gewenste wijzigingen uitvoeren, mits deze redelijkerwijs mogelijk zijn. Wijzigingen kunnen met zich meebrengen dat de overeengekomen uitvoeringstermijn door opdrachtnemer wordt overschreden, hetgeen als overmacht wordt beschouwd.

 

Artikel 4 – Herroepingsrecht

Bij aankoop van producten via de webshop van opdrachtnemer:

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Opdrachtnemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
  3. Als de consument in één bestelling meerdere producten heeft besteld, geldt de dag waarop de consument, of een door hem gemachtigde derde, het laatste product heeft ontvangen. De opdrachtnemer heeft echter het recht om een bestelling met meerdere producten die verschillende levertijden hebben te weigeren, mits de consument hierover voorafgaand aan het bestelproces op een duidelijke manier is geïnformeerd.
  4. Indien de levering van een product plaatsvindt in meerdere zendingen of bestaat uit verschillende onderdelen, geldt de dag waarop de consument, of een door hem gemachtigde derde, de laatste zending of het laatste onderdeel in ontvangst heeft genomen.
  5. Voor overeenkomsten waarbij producten regelmatig worden geleverd over een bepaalde periode, geldt de dag waarop de consument, of een door hem gemachtigde derde, het eerste product in ontvangst heeft genomen.
  6. Maatwerk producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht, te weten de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde zaken die niet gefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

Bij de aankoop van diensten via de webshop van opdrachtnemer:

  1. De consument kan een dienstenovereenkomst gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Opdrachtnemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

 

Artikel 5 - Ter beschikking stelling van informatie en medewerking

  1. Opdrachtgever verstrekt opdrachtnemer tijdig alle relevante informatie die nodig is voor een goede uitvoering van de opdracht.
  2. Opdrachtnemer heeft het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten tot het moment dat opdrachtgever aan de in de vorige leden genoemde verplichtingen heeft voldaan.
  3. Opdrachtgever mag aan de adviezen en dienstverlening van opdrachtnemer hoge eisen stellen, maar opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de door of namens hem aan opdrachtnemer ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden. Opdrachtgever blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk en aansprakelijk voor de mogelijke gevolgen van het verstrekken van onjuiste, onvolledige en onbetrouwbare gegevens en bescheiden.

 

Artikel 6 – Nakoming van de overeenkomst

  1. Opdrachtnemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
  2. Opdrachtnemer voert de werkzaamheden uit in het kader van de opdracht, naar beste inzicht, deskundigheid en vermogen en conform de eisen van goed vakmanschap. Opdrachtnemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  3. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan doordat hij is uitgegaan van door opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij de onjuistheid of onvolledigheid van de gegevens hem bekend hoorden te zijn.
  4. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan opdrachtgever of een vooraf aangewezen en aan opdrachtnemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
  5. Opdrachtnemer heeft het recht (een deel van) de werkzaamheden, zonder kennisgeving aan en uitdrukkelijke toestemming van opdrachtgever, te laten verrichten door een door opdrachtnemer aan te wijzen persoon of derde.

 

Artikel 7 – Overmacht

  1. Indien opdrachtnemer haar verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk kan nakomen ten gevolge van een haar niet toerekenbare oorzaak, waaronder begrepen maar daartoe niet beperkt, ziekte van haarzelf, werknemers of ingeschakelde derden, pandemieën en epidemieën, maatregelen van overheidswege, storingen in het computernetwerk of andere technische storingen, tekortkomingen van leveranciers van opdrachtnemer of door opdrachtnemer ingeschakelde derden en andere stagnatie in de normale gang van zaken binnen haar onderneming of die van opdrachtgever, worden die verplichtingen opgeschort tot het moment dat opdrachtnemer alsnog in staat is deze op de overeengekomen wijze na te komen.
  2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan omstandigheden die niet te wijten zijn aan schuld van opdrachtnemer, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor rekening komen van opdrachtnemer. Naast deze uitleg van overmacht uit hoofde van de wet en jurisprudentie wordt onder overmacht tevens begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of onvoorzien, waarop opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor opdrachtnemer niet in staat is de verplichtingen na te komen.
  3. Indien de periode van overmacht langer duurt dan 2 (zegge: twee) maanden of blijvend van aard is, zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst met onmiddellijke ingang, door middel van schriftelijke kennisgeving, zonder rechterlijke tussenkomst, te ontbinden zonder dat partijen aanspraak kunnen maken op enige schadevergoeding.
  4. Indien opdrachtnemer ten tijde van het intreden van overmacht haar verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, is opdrachtnemer gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. Opdrachtgever is verplicht deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke overeenkomst.

 

Artikel 8 – Tarieven

  1. Wanneer partijen niet schriftelijk anders zijn overeengekomen, stelt opdrachtnemer zijn tarief vast zoals weergegeven in de offerte, zoals bij schriftelijke melding van het uurtarief of zoals weergegeven op de website van opdrachtnemer. Schriftelijk betreft hier tevens per e-mail.
  2. In het tarief van opdrachtnemer zijn inbegrepen de kosten van secretariële werkzaamheden en administratiekosten.
  3. Bedragen zijn exclusief BTW.
  4. Opdrachtnemer is te allen tijde gerechtigd haar tarieven aan te passen, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk is overeengekomen dat prijzen en tarieven voor een bepaalde periode gelden. De wijzingen zullen bekend worden gemaakt door middel van een uitgebrachte offerte aan Opdrachtgever, door middel van een schriftelijke vermelding van het uurtarief of door middel van een wijziging van het tarief op de website van opdrachtnemer.
  5. Indien na het sluiten van de overeenkomst het niveau van lonen en (grondstof)kosten, al dan niet op grond van een wettelijke verplichting, stijgt, heeft opdrachtnemer het recht haar tarief dienovereenkomstig te verhogen. Opdrachtgever is verplicht tot betaling van deze specifieke vorm van prijsverhoging.

 

Artikel 9 – Betalingsvoorwaarden

  1. Betaling van de diensten geschiedt na ontvangst van de factuur van opdrachtnemer op de in de factuur weergegeven betalingswijze.
  2. De uiterlijke termijn voor betaling door opdrachtgever aan opdrachtnemer betreft 30 dagen.
  3. Opdrachtgever ontvangt de factuur van opdrachtnemer na uitvoering van de werkzaamheden, te weten na oplevering of na het succesvol doorlopen van het bestelproces via de webshop van opdrachtnemer, tenzij anders tussen partijen overeengekomen.
  4. Opdrachtnemer kan met opdrachtgever vooraf overeenkomen dat betaling door opdrachtgever geschiedt in termijnen gedurende de overeenkomst, bijvoorbeeld de eerste helft (50 %) van het totaalbedrag na levering van het materiaal en de tweede helft (50 %) na oplevering.
  5. Opdrachtnemer kan met opdrachtgever overeenkomen dat opdrachtgever wekelijks een factuur ontvangt van opdrachtnemer voor de uitgevoerde werkzaamheden.
  6. Opdrachtnemer kan met opdrachtgever overeenkomen dat opdrachtgever per afronding van een bouwfase een factuur ontvangt van opdrachtnemer voor de uitgevoerde werkzaamheden.
  7. Bij het niet nakomen van de betalingsverplichtingen door opdrachtgever, zal opdrachtgever een schriftelijke ingebrekestelling ontvangen met een betalingstermijn van 14 dagen om alsnog aan zijn betalingsverplichting te voldoen, alvorens opdrachtgever in verzuim raakt. Deze termijn gaat in vanaf de dag van ontvangst van de ingebrekestelling. Indien opdrachtgever niet binnen deze 14 dagen tot volledige betaling overgaat, raakt hij in verzuim en heeft opdrachtnemer het recht om wettelijke rente en buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.
  8. De buitengerechtelijke incassokosten over de hoofdsom bedragen conform het Besluit Buitengerechtelijke Incassokosten (BIK) als volgt:
  • over de eerste Euro 2.500,- 15% met min. van € 40,-, max. van € 375,-
  • over de volgende Euro 2.500,- 10%
  • over de volgende Euro 5.000,- 5%
  • over de volgende Euro 190.000,- 1%
  • over het meerdere boven de Euro 200.000,- 0,5% met maximum van € 6.775,-
  1. Bij uitblijven van volledige betaling, nadat de opdrachtgever in verzuim is, is opdrachtnemer gerechtigd de overeenkomst middels een schriftelijke verklaring te ontbinden of haar verplichtingen uit de overeenkomst op te schorten totdat de betaling alsnog is gedaan. Dit opschortingsrecht heeft opdrachtnemer ook indien zij al voordat opdrachtgever in verzuim is met de betaling gegronde redenen heeft om aan de kredietwaardigheid van opdrachtgever te twijfelen.
  2. Onverminderd het bepaalde in de overige artikelen van deze algemene voorwaarden heeft opdrachtnemer het recht de overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst middels een schriftelijke verklaring aan de opdrachtgever te ontbinden, op het tijdstip waarop deze:

 -  in staat van faillissement wordt verklaard of een aanvraag tot zijn faillissement is gedaan;

 -  (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt;

 -  door executoriale beslaglegging wordt getroffen;

 -  onder curatele of onder bewind wordt gesteld;

 -  anderszins de beschikkingsbevoegdheid of handelingsbekwaamheid met betrekking tot diens          vermogen of delen ervan verliest.

Artikel 10 – Annulering en beëindiging overeenkomst

  1. De montage- en lasdiensten betreffen maatwerk. Daarom zijn de diensten uitgesloten van het herroepingsrecht.
  2. Bij annulering van de opdracht door opdrachtgever 30 dagen of meer voorafgaand aan de aanvang van de werkzaamheden, zal opdrachtnemer 10 % van het offertebedrag in rekening brengen bij opdrachtgever.
  3. Bij annulering van de opdracht door opdrachtgever 14 dagen of meer voorafgaand aan de aanvang van de werkzaamheden, zal opdrachtnemer 15 % van het offertebedrag in rekening brengen bij opdrachtgever.
  4. Bij annulering van de opdracht door opdrachtgever 7 dagen of meer voorafgaand aan de aanvang van de werkzaamheden, zal opdrachtnemer 20% van het offertebedrag in rekening brengen bij opdrachtgever.
  5. Bij annulering van de opdracht door opdrachtgever minder dan 7 dagen voorafgaand aan de aanvang van de werkzaamheden, zal opdrachtnemer 25% van het offertebedrag in rekening brengen bij opdrachtgever.
  6. Bij annulering van de opdracht door opdrachtgever geldt te allen tijde dat de kosten voor de ingekochte materialen voor de uitvoering van de opdracht door opdrachtnemer in rekening gebracht worden bij opdrachtgever.
  7. De tussen partijen gesloten overeenkomst eindigt bij overlijden van opdrachtnemer of opdrachtgever of bij liquidatie of ontbinding van de onderneming van
  8. Indien het door opdrachtnemer uit te voeren werk bij einde overeenkomst nog niet voltooid is, zijn haar erfgenamen niet verplicht dit werk te (laten) voltooien, ook al wordt het bedrijf door de erfgenamen op enigerlei wijze voorgezet.

 

Artikel 11 – Oplevering

  1. Het werk wordt als opgeleverd beschouwd wanneer:
  2. Opdrachtgever het werk heeft goedgekeurd;
  3. Opdrachtnemer schriftelijk aan opdrachtgever heeft meegedeeld dat het werk is voltooid en opdrachtgever niet binnen 14 dagen na de mededeling schriftelijk kenbaar heeft gemaakt of het werk al dan niet is goedgekeurd.
  4. Keurt opdrachtgever het werk niet goed dan is hij verplicht dit onder opgave van redenen schriftelijk kenbaar te maken aan opdrachtnemer.
  5. Keurt opdrachtgever het werk op gemotiveerde wijze niet goed dan is opdrachtgever verplicht opdrachtnemer allereerst in de gelegenheid te stellen het werk te herstellen en opnieuw op te leveren. De bepalingen van dit artikel zijn daarop opnieuw van toepassing.

Artikel 12 – Klachten

  1. Over de verrichte werkzaamheden en/of geleverde producten moet opdrachtgever binnen 14 dagen na de oplevering of na aankoop van het product via de website van opdrachtnemer de klachten schriftelijk melden aan de opdrachtnemer. De ingebrekestelling moet een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming bevatten, zodat opdrachtnemer hier adequaat op kan reageren.
  2. Als een klacht terecht is, verricht opdrachtnemer de werkzaamheden / levert opdrachtnemer de producten alsnog zoals is overeengekomen, tenzij dit aantoonbaar zinloos is geworden. Dit laatste moet opdrachtgever schriftelijk kenbaar maken.
  3. Als het alsnog verrichten van de overeengekomen werkzaamheden niet meer mogelijk of zinvol is, is de opdrachtnemer aansprakelijk voor de eventueel door opdrachtgever geleden schade, binnen de grenzen van artikel 12.

 

Artikel 13 -  Aansprakelijkheid

  1. Als opdrachtnemer aansprakelijk is, is dit beperkt tot enkel en alleen directe schade tot maximaal het declaratiebedrag dan wel het bedrag dat door de eventuele aansprakelijkheidsverzekeraar van opdrachtnemer wordt uitgekeerd.
  2. In geen geval kan aanspraak gemaakt worden op vergoeding van indirecte schade en gevolgschade.
  3. Opdrachtnemer is nooit aansprakelijk voor eventueel door derden geleden schade naar aanleiding van de uitvoering van de dienstverlening ten behoeve van opdrachtgever. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor schade geleden door derde partijen.
  4. Opdrachtgever kan binnen drie maanden nadat opdracht is afgerond of binnen drie maanden na ontdekking, schriftelijk beroep doen op een tekortkoming in de uitvoering van de opdracht. Opdrachtnemer heeft te allen tijde het recht indien en voor zover mogelijk de door opdrachtgever geleden schade ongedaan te maken door herstel of verbetering.
  5. Indien opdrachtnemer bij de uitvoering van de werkzaamheden een voor de opdrachtgever kenbare vergissing maakt, is deze verplicht om opdrachtnemer daarvan in kennis te stellen onmiddellijk nadat hij de vergissing had ontdekt of had kunnen ontdekken. Indien hij nalaat die vergissing bij opdrachtnemer te melden, is deze voor de schade niet aansprakelijk.
  6. Opdrachtnemer is nooit aansprakelijk voor:
  • Het niet voldoen aan de in deze voorwaarden opgenomen verplichtingen door opdrachtgever;
  • de verstrekking van onjuiste of onvolledige gegevens of informatie door opdrachtgever aan opdrachtnemer, of anderszins het gevolg is van een handelen of nalaten van opdrachtgever;
  • ondeskundig, onjuist of oneigenlijk gebruik van de adviezen door opdrachtgever;
  • het niet opvolgen van adviezen en/of instructies van opdrachtnemer;
  • tegenvallende resultaten;
  1. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van opdrachtnemer of diens leidinggevenden.

 

Artikel 14 – Wachtgeld

Indien opdrachtnemer in hoedanigheid van onderaannemer overgaat tot uitvoering van de opdracht voor opdrachtgever en hierbij is overeengekomen dat opdrachtgever de benodigde materialen levert op de betreffende bouwplaats, geldt dat voor ieder uur dat opdrachtgever deze materialen niet of niet tijdig levert, de kosten die opdrachtnemer maakt voor de huur van de benodigde machines en de inhuur van mankracht voor de uitvoering van de opdracht, maar door de niet of niet tijdig geleverde materialen niet ingezet kunnen worden, voor rekening komen van opdrachtgever totdat de benodigde materialen zijn geleverd door opdrachtgever.

 

Artikel 15 -  Geheimhouding en privacy

  1. Beide partijen zijn verplicht vertrouwelijke informatie die zij voor de opdracht hebben gekregen, geheim te houden, tenzij zij verplicht zijn tot openbaring op grond van de wet- en regelgeving of dit noodzakelijk is tijdens eventuele geschillenbeslechting. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is aangegeven of als dit blijkt uit de (soort) informatie.
  2. De gegevens en informatie die opdrachtgever aan opdrachtnemer verstrekt en opdrachtnemer verzamelt, zal opdrachtnemer zorgvuldig en vertrouwelijk bewaren.
  3. Opdrachtnemer mag de persoonsgegevens van opdrachtgever afkomstig uitsluitend en alleen gebruiken in het kader van de uitvoering van haar dienstverlening of het afhandelen van een klacht. Het is opdrachtnemer niet toegestaan om de persoonsgegevens van opdrachtgever uit te lenen, te verhuren, te verkopen of op een of andere wijze openbaar te maken.

 

Artikel 16 -  Geschillen

  1. In geval van geschillen die voortkomen uit deze overeenkomst of uit daarop voortbouwende overeenkomsten, zullen partijen proberen deze in eerste instantie op te lossen met behulp van Mediation volgens het reglement van de Stichting Nederlands Mediation Instituut in Rotterdam, dat geldt bij aanvang van de Mediation.
  2. Blijkt het onmogelijk een dergelijk geschil op te lossen met behulp van Mediation, dan zal het geschil worden beslecht door de bevoegde rechter.

 

Artikel 17 -  Toepasselijk recht
Op elke opdracht tussen opdrachtnemer en opdrachtgever is het Nederlands recht van toepassing. Ook wanneer opdrachtgever in het buitenland woont of is gevestigd.

 

Artikel 18 -  Wijzigingen

Deze voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel waar opdrachtnemer staat ingeschreven. De laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold op het moment dat de opdracht tot stand kwam, is altijd de geldende versie.